Måndag 13 april

Hej kära dagbok.

Idag fyller mamma år... 30+, så ett stort grattis till henne!

Jag tycker lätt att hon förtjänar ett kort här på min blogg... så här har ni ett:




Idag har jag inte gjort ett piss. Jag vaknade, gick ut med Lenny sen fick jag ett migränanfall och vi hade inga tabletter hemma så Johan stack över till Emma och Ovas och snodde Ipren. Jag tog dom, sov nån timma sen var jag igång igen. Sjukt störigt att jag fick det överhuvudtaget, jag har inte fått något anfall på flera år. Men ibland är det så... tur iaf att jag inte lider av Hortons huvudvärk, som min morfar gjorde. För honom räckte det inte med några Ipren utan han fick lov att ta syrgas. I de flesta fall av Hortons så hjälper inte ens morfin och Hortons huvudvärk har beskrivits,av läkare, som det svåraste smärttillståndet en människa kan uppleva. Det är nog inte speciellt mysigt kan jag tänka mig. Det ska tydligen vara värre än att föda ett barn utan smärtstillande. Fyfan vad ont! Jag har redan bestämt mig för att göra kejsarsnitt den dagen jag skaffar mig en unge. Tänk själv att spricka hela muttan... inte kunna pissa, sitta eller stå på flera veckor. En jag känner som fött barn fick sy 9 stygn i underlivet... nej, det vill jag helst slippa. Plus att man kan få framfall och skit, sjukt mega slurrigt. Tänk själv att du sätter dig ner och ska skita eller nått så klämmer du till så råkar något av dina inre organ titta ut. Nej, usch slurr slurr slurr!  Fast man hinner väl säkert ändra sig tills dess, är förhoppningsvis ett par år kvar.

Sen iaf när jag vaknat till igen, utan dunkande smärta i hjärnan, så slängde jag ihop en tacopaj till mig och Johan. Den blev god...
Resten av dagen/kvällen har gått åt till att kolla på Las Vegas och vi klämde även in en film, Tropic Thunder. Den är faktiskt rolig.

Åh det suger så frukansvärt hela den här ipred-skiten! Det har kommit massor av nya avsnitt av mina älskade serier men jag vågar fan inte ta hem dom. Jag har ju iofs första säsongen av Veronica Mars hemma på DVD.... den är sjukt bra. Fick den av Mamma i julklapp. Love you mum! Men jag ska spara den tills jag kan se hela igen i lugn och ro själv på tvn och inte på datorn. Ska nog ta och göra det nu nästa vecka för då på onsdag drar Ison i väg på praktik i Norge. Han blir borta en vecka i stöten, tre gånger. Det betyder att jag kommer vara hemma i min egna lägenhet. Jag, Veronica Mars och alnalsäckstömmande Lenny. Jag har btw förklarat för Lenny att ska han nu prompt tömma så får han fan inte göra det i sängen. Jag har inte tid med sånt tjaffs som att börja sanera en hel säng när man ska lägga sig.

Snart drar vi till Sälen och fram tills dess (torsdag) så kommer jag praktiskt taget jobba dygnet runt. Bra de, med pengar.



Jag och emo-sara förra Halloween.








MIN HUNT ÄR SNYGGARE ÄN DIN HUNT!







Över och ut.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0