Onsdag 3/3

Just nu pluggar jag mediekunskap för fullt och jag fattar typ ingenting! Och det är inte så att jag är dum i huvudet, för Johan fattar ingenting heller... fast iofs så kan det ju vara så att vi båda är dumma i huvudet, Vad vet jag?!

"Succesivt kommer du säkert att upptäcka att tudelningen, eller dikotomin som denna också brukar kallas, snarare utgör ett sammelsurium av gamla och nya och återupptäckta idéer" Vad fan betyder sammelsurium liksom?
Det känns verkligen som om han snubben som skrivit boken ständigt hittar på nya ord. Kreativ snubbe alltså.
ett till: "Socialpsykologen Johan Asplund har lagt fram synonymen tankefigur för att illustrera de tysta principer som styr diskursen" Vad fan betyder diskursen?

Jag säger samma sak som första dagen jag satte mig framför bokföringen på Vansbrobladet
-JAG FATTAR INGENTING!


Just såhär känner jag inför mediekunskap...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0