Måndag 20 april

Hej kära dagbok.

Igår kom jag hem efter en weekend i Sälen med familjen Israelsson. Det var rikgtigt kul och mysigt förutom att Emma och Ovas blev sjuka nästan första dagen. På fredagen så åkte vi allihopa, förutom Marie som bistod oss med varm körv och förfriskningar på marken. Jag gjorde en rejäl vurpa efter att vi åkt någon timme och som vanligt när det händer mig så tappade jag suget totalt. Min patetiska rädsla över att alla liftar är emot mig och vill döda mig långsamt med liftvajern hjälpte ju inte heller speciellt mycket... Dag två så var det bara jag och Elin som tog oss upp i backen, men med ombytta roller. Jag hade slalomskidor på mig och Elin bräda. Det gick faktiskt bättre än väntat att åka slalom, men jag orkade bara åka två åk. Smart som jag är så köpte jag ett liftkort för 300 spänn ist för att teståka slalom först och köpa ett engångsåk á 40 kronor.
Stugan vi fick var jättefin och stor. Vi fick alla ett varsitt sovrum och kvällarna tillbringade vi med vin och sällskapsspel, riktigt nice. På söndagen, ja igår alltså, så fyllde Johan år också (grattis). Så när vi kom hem från Sälen fick vi panikstäda hans lägenhet och jag bakade dumle-muffins. Lätt något av det godaste som finns på denna planet.






Sara fyllde också år igår, 23, och idag var hon hit för att jag skulle göra slingor på henne. När vi öppnade förpackningen så var det nån konstig borste med bara och ingen sån där hätta så blonderade hela håret ist. Haha, som väntat blev det orange men vi ska blondera det igen imorgon.






Jaha... annars då? Ja, du... fällande dom i rättegången mot Pirate Bay, vilket jag anser är sjukt och med tanke på att Piratbyrån växte med ett helt miljöparti på bara någon dag så vet jag att jag inte ensam om att tycka det.
Det är ju inte dom som har begått ett brott, det är den som laddar hem som begår brottet och domen, medhjälp till brott mot upphovsrättslagen, är så fruktansvärt löjlig att jag nästan smäller av. Då kan vi ju lika gärna åtala och fälla samtliga internetleverantörer och de företag som tillverkar mp3-spelare, för att inte tala om google.. ja listan är lång.
Hela den här rättegånghistorien leder självklart till ipred-debatten och jag är frukansvärt besviken på Reinfeldt som 2006 sa, AND i QUOTE: "Vi ska inte jaga en hel ungdomsgeneration". Tur att det är så lätt att ha förtroende för politiker.
Nästa år blir det nog Kalle-Anka partiet för min del...
Tänk att det ska vara så svårt för film- och musikindustrin att hänga med i svängarna, det var ju lika livat när radion kom och när kassetbandspelaren kom. Fildelningen kommer dom aldrig att få stopp på. Folk kommer börja använda sig av VPN-tunnlar som t ex Ipredator. För att kunna använda ipredator så kommer det kosta 5 euro/mån och för några veckor läste jag att nära 100 000 redan har signat upp sig. Det är bara att räka ut 5 euro x 100 000. Det blir mycket pengar det. Det är pengar som film- och musikindustrin kunde ha fått tagit del av om de varit smarta. Tänk om det fanns en torrentsida med tillgång till samtliga filmer och samtlig musik lagligt men att det kostade, säg 100:- /mån att få tillgång till den sidan. Visst fan skulle du gå med där och betala. Det skulle iaf jag. Nej, jag blir irri.

Såg nyss på spåröst som går på 4:an och det var sjukt sorgligt, buuääh!

Tack för idag, hejdå!

Kommentarer
Postat av: Emma

Du har stavat mammas namn med e amanda, hon blir inte glad av det! :) Tänkte bara ge lite insideinf ;) finns det muffins kvar? ;) Har inte vart upp och fikat och grattat bror än så :D Puss

2009-04-21 @ 14:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0