Torsdag 25 mars

Ja, då är jag på andra sidan Atlanten, äntligen!
Just nu är klockan 09.30 hos oss och eftersom dom här har ställt om till sommartid och det har inte vi så är det 5 timmar efter Sverige. Vanligtvis brukar det vara 6.
Resan gick sjukt bra... fick inte ens träsmak i arslet vilket var första gången. När vi skulle gå på planet på Island så var det problem med mitt visum.. gaah! Det blev lite panik och jag försenade planet ca 30min haha. I mitt turistvisum så stod det att jag hette Gerd, vilket jag också gör i förnamn, men så var biljetten bokad i Amanda. Det blev ett jävla strul, men jag hann med. Det var sex st i help desk som var engagerade och gaggade på isländska samtidigt som de skakade på huvudet. Pappa började stamma av nervositet och började rota i fickan efter sitt mastercard (ifall jag fick lov att stanna kvar). Det var lite nervigt men som sagt, det gick tillslut =)

Just nu sitter jag i klubbhuset, det finns internet här. Vi ska iväg sen och kolla efter mebilt bredband, sånt man kan fylla på som ett kontantkort, så vi kan ha internet hemma istället. Vi sneakade grannens förut men han har tydligen bytt lösen, störigt. Det är så roligt här i klubbhuset, det är ju i princip bara panchisar här som går omkring och lallar och dom har så många aktiviteter. Det finns typ 5 biljardbord, pokerbord, kaffemaskiner, två pooler, bekväma soffor, mindre bekväma soffor, boulebana och så på lördag är det "The spring fling dance" med käk och levande musik. Inte för att vi ska dit men endå, det finns lite att göra här för dom. Men det roligaste av allt är att det finns ett stort rum som dom har smätt upp en projektorduk med wii bowling på.. så där står kärringarna och bowlar haha. lite kul tycker jag =)

Igår drog vi iväg med båten, det är vår här förresten, lite kyligt innan solen gått upp men sen gassar det på bra. Det är som en svensk sommar... I vilket fall så drog vi iväg till något litet hak och drack lite öl och käkade chicken wings. Nice som fan.

Allt är med andra ord bra, jag ska snart ta golfbilen och dra hem och käka frukost men det tråkiga är att Johan inte är här... Men nästa gång så MÅSTE han med! Det är bara så.


Kommentarer
Postat av: svärmor

Det vore väl inte så fruktansvärt hemskt att ha svärmor med!!?? Hoppas du har det bra och att du inte gör nåt som jag inte skulle gjort! Hälsa pappa! Mari

2010-03-28 @ 13:10:31
Postat av: berglund

ja o jag vill också följa! de vore väl inte så hemskt heller? :D

hoppas ni har de kanon!

ska bli skoj när du kommer hem, då kan du komma o hälsa på mig, det är inte så långt att gå längre ;) men jag har bergis hunnit stöka till massor så de e nog inte så fint..

2010-04-04 @ 19:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0