Måndag 18 maj

Hej kära blogg.

Egentligen är det den 19 maj men jag har inte lagt mig än så för mig är det fortfarande måndag så imorgon är det en månad exakt kvar tills jag fyller år! Jag kom på mer saker jag önskar mig i födelsedagspreset... Veronica Mars s2 & s3, Supernatural och Enourage, så ni som har tänkt köpa något till mig vet =)
Mamma sa att hon tyckte det var roligare att ge något man själv vill ge i present men jag förstår inte felet med att ge någon en present som den personen önskar. Allt ska inte vara så jävla roligt här i livet mamma! ;)

Just nu sitter jag och ser, eller ja, lyssnar på partiledardebatten från igår. Den går på repris nu och de rödgröna är så töntiga, hela bunten... jag är så fruktansvärt trött på Lars Ohlys översittar-leende. Inte för att jag fattar varför de har gått ihop för de är inte många frågor som de är eniga i. Oj, nu pratar dom om fildelning....  Jaha, vänstern och miljöpartiet är för fildelning, resten emot.
Haha, nu sa Reinfeldt nästan rakt ut att ipred inte gäller för dom som laddar hem och laddar upp 'lite'. Anna Hedenmo frågade om det alltså var okej att om hon ville ha en låt eller whatever ifall hon kunde ladda hem den då men han slingrade sig och svarade inte på frågan. Haha det tyckte jag var lite kul... Hon påpekade också det berömda citatet "Vi ska inte jaga en hel ungdomsgeneration" och Reinfelt svarade att han menade att polisen inte skulle jaga en hel ungdomsgeneration. Självklart mycket bättre att privatpersoner jagar en hel ungdomsgeneration istället -OR NOT!
I övrigt så gillar jag Jazze Björklund faktiskt, gillar hans skolpolitik. En annan grej som Jan  ville var att ha en ny omröstning om euron vilket jag håller med om. Moud Olofsson ville slopa LAS, som jag uppfattade det inte bara för unga men jag har för mig att det är för unga det gäller. I vilket fall som helst tycker jag det är bra, speciellt att slopa las för alla. Arbetsgivaren ska bestämma själv vilka som ska vara kvar i företaget och vilka som ska få sparkas.
Nu pratar dom skolpolitik.... hehe Lars Ohly påstår att Jan vill sänka kunskapsnivån i samhället, han är inte så smart han Lars va? =) Dert är ju jätte bra att de som väljer att gå en yrkesförberedande linje läser ämnen som hör till det yrket och de som väljer att läsa en teoretiskt utbilning läser teoretiska högskoleförberedande ämnen.  Alltså gud vad Mona Sahlin svamlar btw. Nej, nu orkar jag inte mer politik atm.

Till något annat. Heed har 'lurat' på mig Herbalife-produkter, förbannat! Han har tjatat och tjatat i säkert ett halvår nu så jag sa att jag kan väl testa det där jävla pulvret då! Jag lovade honom att jag skulle testa i två månader utan att fuska. Så nu imorgon ska jag börja med att dricka en shake tre gånger per dag och äta normalt, vad jag vill, en gång per dag. Anledningen till att han har varit på mig så mycket är för att jag verkligen varit helt emot Herbalife mest på grund av att jag anser att det är ett pyramidspel. Men som sagt, jag ger han 2 månader så får vi se om jag blir fit for plasket 2009. Jag ska väga mig hemma imorgon (inte gör en sån där jävla fett-analys som de håller på med) och mäta midjan, sedan ska jag göra det en gång i veckan. Jag kommer föra in mina resultat här på bloggen. Jag är faktiskt ganska skeptiskt mot hela grejjen men vad gör man inte för sina vänner (och för att vara snygg naken haha). Jag tror självklart att jag kommer att gå ner men jag tror att jag kommer att gå upp allt igen så fort jag slutar, men vi får se. Vad är egentligen 2 månader av ens liv?! Jag har testat så många andra dieter att jag lika gärna kan desta denna.

Igår drog Johan till Norge igen men han kommer hem på onsdag för det är ju flygaren på torsdag. Hoppas att han kommer hem innan halv åtta för då kan vi gå på Änglar och demoner. Men han drar när dom slutar och jag vet inte när det är och jag kan inte få kontakt med honom heller. Han glömde fylla på mobilen innan han åkte och så trodde han att det var gratis att ta emot sms så jag har skickat morgon och kvällsrapporter hehe, men så var tydligen inte fallet så nu har han inga pengar på mobilen alls. Han vet alltså inget om att jag har hoppat på Herbalife och jag tror att han kommer döda mig när han får reda på det, men men. För övrigt så har vi äntligen kommit överens om något som vi båda vill ha i lägenheten. Vi har så otroligt olika smak när det gäller inredning. Han vill ha svart, svart och chrome. Typiskt karlar. Sen förståss vill han ha spegelväggen.. men han lär väl få bestämma något han med så jag antar att spegelväggen blir kvar. Nästa lön ska vi dra på släpkärran och åka till mio och köpa dessa grejjer:



Nice va? Lite dyrt dock. 17 400: - Men bara de svarta lådorna går på 8000:- och de behöver man inte köpa direkt. Det kan man ta sen. Går ju lika bra med hål. De tär ju vad man brukar ha.
Sara har gjort slag i saken och ska flytta ihop med sin karl Sonny så hon ska få köpa min fina tv för 4000:-. Det är perfekt för det kvittar med tvättmaskinen som kommer gå på ca 4000:-.
Åh, Lenny ligger och sover som en liten grisekno brevid mig. Han snarkar och springer och låter i sömnen. Mummelimummelimumm!! Han är nog väldens sötaste hund.

Btw, denna månad är en riktig helvetesmånad. Säsongsavslutning på alla serier jag följer, vilket är ganska många. Jag såg dubbelavsnittet av Grey's anatomy igår och det var så hemsk och sorgligt. Jag satt på balkongen och rökte en cigg med datorn samtidigt som jag grinade haha. Grannarna måste ju tro att jag är psykiskt störd (TYST). Supernaturals säsongsavslutning var också djävulskt bra hehe. Ni som följer den tyckte jag var rolig där. Ni andra fattar inte ändå.

Nu ska jag se på desperate och sova. Hörs imorgon när jag mätt mitt bukfett ;)


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Lycka till med herbalifen, jag håller mig till nutrillett och chipsdieten! hahaha! :)

2009-05-19 @ 14:46:03
Postat av: Amanda Lundkvist

haha, det är som det alltid varit =)

2009-05-19 @ 22:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0