Lördag 9 maj

Hej kära blogg.

Patrik la en kommentar angående mitt förra inlägg om iPhones så jag tänkte svara på det här.
Så här skrev han:
1. I sommar när os 3.0 kommer kommer även landscape mode till sms och andra (lägg telefonen på snedden för större tangentbord, i sommar även större tangentbord med åäö)
Svar: Bra med större tangentbord och verkligen bra med åäö. Men vi får se, förmodligen kommer jag ändå att sakna T9 trots större tangentbord.

2. Japp 3. Sluta ladda hem skitapps som gör pruttljud ;)
Svar: Apps som gör pruttljud är de enda appsen som är värda att ladda hem =)

4. Använd favoriter så blir det sjukt mycket lättare att hitta
Svar: Jag använder favoriter men det går ju inte att ha alla sina kontakter där. Problemet kvarstår.

5. Kommer native stöd för det i sommar med! 6. Du är bara sämst. itunes rockar. Markera alla strölåtar, sätt de till samma album och markera gör till samling så slipper du se alla artister/album som bara har en eller två.
Svar: Jaha, jaja... jag kanske är sämst med iTunes men ingen kan förneka att det är mkt krångligare än t ex winamp. Plus att du fortfarande inte kan lägga in låtarna hur som helst på vilken dator som helst och det kan inte ens du säga är bra.

Du är bara så glad över att du numera är stolt iPhone-ägare att du inte törs se sanningen, jag däremot är ju iPhone veteran så jag tycker du ska lyssna på mig :P



Nog om det... 
En nyhet! jag och Johan ska flytta ihop. Eller ja, ska och ska vi har väl praktiskt taget bott ihop sen vi blev tillsammans bara med den skillnaden att vi då har betalat hyror och räkningar på varsitt håll. Nu blir det betydligt billigare för båda två. Mest för honom.

Johan har varit i Norge och haft praktik i två veckor hittills men ska iväg två veckor till tror jag. Hur som helst så var första veckan han åkte också första veckan jag sov själv i min egna lägenhet sedan jag flyttade in där (nov-dec), det var inte kul kan jag lova! Inte för att jag är en sådan människa som inte klarar av att vara utan sin pojkvän i längre än ett dygn, nej nej, utan för att det tydligen spökar i min lägenhet! You heard me! Första natten vaknade jag av att Lenny, min tappre vakthund som även är rädd för sin egen skugga, ligger på golvet nedanför sängen och stirrar ut i vardagsrummet och morrar och halvskäller. Jag höll ju på att dö av skräck. Han slutade inte heller och han kunde inte ha sett något utanför för allt var nerdraget och jag lyssnade men hörde ingenting heller. Usch, det var den västa natten EVER! Jag sov där veckan ut men spöket kom aldrig tillbaka, vad jag vet, men spöket kan ju tämjt Lenny så att Lenny har gått över på deras sida. Vad vet jag?! Scary iaf. Veckan efter det när Johan var borta sov jag hemma hos han och första natten så började jag fundera på hela den dära episoden med morrandet och så började jag lyssna och tänka att ifall det kanske inte var lägenheten som var haunted utana att det kanske rent utav var jag! Det ledde till att jag inte kunde somna förrens vid tre på natten.... Alltid lika kul att skrämma upp sig själv.
En rolig grej som hände i torsdags då Johan skulle komma hem. Jag jobbade nämligen ons till tors och slutade halv 9 på morgonen. Jag hade smsat lite med Johan och han sa att han nyss passerat norska gränsen och skulle vara hemma om några timmar. Jag drog hem till honom, satte på tvn och satte mig ner i fåtöljen i lugn och ro när jag hörde något som lät från sängen, jag var helt övertygad om att det var något och inte någon efter mina senaste upplevelser. Jag höll seriöst på att skita på mig! Då hade Johan lurat mig om att han var på väg hem. Han hade tydligen kommit hem tidigare än väntad och skulle överraska mig. Det var faktiskt kul och jag blev ju självklart glad över att se han men jag vet inte riktigt hur kul man ska få ha på bekostnad av andras hälsa. Fick seriöst bestående men.


Snart... om 5 veckor och 11 dagar fyller jag år. 23. Så jag tänkte att det var dags för en önskelista.

Bärbar dator
Min har börjat skrika när man lyfter den igen och det gör mig irri!

Pure Komachi-serien från KAI
Räcker med endast 1 kniv, typ den rosa =)





Prenumeration på Plaza Interiör
Gör ett nytt försök... YOU know what I'm talking about! :P

Dammsugaren Ergorapido
Verkar hur bra som helst, speciellt när man har en hund som hårar. Den är tillochmed sjukt snygg så det gör verkligen ingenting om man har den framme. Dessutom finns det en till mini dammsugare som sitter fast på den stora. Så det är 2 in 1. Perfekt när man ska dammsuga möbler och sånt. Det låter nästan som om jag skulle vara anställd av Electrolux hehe.




Vad önskar jag mer då... en RIKTIGT mp3-spelare. Inte någon jävla iPod. Men jag såg en schysst från Creative för bara 245:- på komplett.se. 2GB. Helt okej för mig... så den tror jag nog att jag ska ta och köpa den själv på en gång ist.


Sen såklart önskar jag mig det självklara som bara en dum jävel skulle tacka nej till. Money money money! Pengar i vilken form som helst. Presentkort, cash... ja du förstår.


Jag tänkte jag skulle köpa en toppmatad tvättmaskin för lite av pengarna jag får tillbaka på skatten. Lätt värt att ha en egen tvättmaskin och det är faktiskt något jag velat köpa enda sedan jag flyttade hemifrån. Resten ska jag betala av mitt bil-lån med. Jag har inte något överdrivet stort lån,13 000:- från början sen har jag amorterat en del. Det är ju alltid bra att inte ha ett lån men jag behöver faktiskt åka till ikea en sväng också. Vi får väl se vart pengarna tar vägen... det är ju faktiskt pengar som jag har jobbat ihop och får tillbaka. Det är alltså pengar som jag förtjänat och då ska jag köpa något jag vill och behöver ha.
Får ju bra med pengar i efter sommaren också, och jag kan ju betala lite på lånet nu och lite efter sommaren. Ikea och tvättmaskin är viktigare. Och får jag ingen bärbar i födelsedagspresent , vilket jag förmodligen inte kommer få så lär jag köpa en ny sån också. Men jag ska inte köpa någon dyr... verkligen inte MAC iaf. En HP som den jag har nu... ingen plastig jävel bara. Den jag har nu är fan skitbra, synd att den är så skitdålig bara =) Hur som helst... det är jätte låg ränta på lånet så det kan jag faktiskt spara. Men som sagt. Jag kommer betala av lite iaf nu till midsommar när pengarna kommer. Btw min födelsedag är på midsommarafton.

Jag är förresten på jobbet nu, har skaffat mobilt bredband. Hur bra som helst! Skaffade det så att jag skulle kunna ha internet i min lägenhet för kankse 1 månad sen. Jag delade internet med min granne först, men han flyttade och tog det med sig. Helst värdelöst, tänkte jag när vi kom på att flytta ihop för internet finns ju redan hos Johan. (Btw, för alla som missat det så blir det fiber i alla Vansbrohems lägenheter ) Men hur som helst så kom jag på att det är ju hur bra som helst att kunna ta med sin datorn hit till jobbet. Så jag tänker ha kvar det. 200:- /mån är ju inte speciellt mycket att bråka om.

Jag träffade Peter, min bror, för en vecka sedan och han såg så bra ut! 6 kilo har han gått ner på någon månad. Så jag följde hans fotspår och nu 1 vecka och betydligt färre kolhydrater senare är även jag lite lättare. Visserligen bara 1 kilo men endå. Ska hålla på i 2 månader ungefär tänkte jag. Först började jag med lchf och den metoden går ut på att inte bara minska på kolhydratsintaget utan att öka på fettet i maten. Tex mer grädde och sånt. Det tog tre dagar och efter det  spyr jag nästan bara jag tänker på grädde. Så jag äter bara som vanligt, bara det att jag struntar i pastan, potatisen och riset. Tex så åt jag tacos, hur gott som helst, bara att jag sket i brödet och chipsen.

Ha det så bra gott folk!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0