Tisdag 31 mars

Hej kära dagbok.

Dags att deklarera!
I år gjorde jag det med nöje, 15 000:- får jag tillbaka lagom till midsommar och min födelsedag.
Funderar på att boka en resa till Florida redan nu för i sommar kommer det att vara snordyrt. Pappa ska dit och stanna i 1 mån juni-juli, men för mig blir det nog bara två veckor... längre än så klarar nog inte mamma av Lenny.
Sist beskrev hon tiden med han som "tio dagar av terror". Haha vilken mumm, men det är rätt... låt mormor känna att hon lever lite!

Lägger in en bild när pappa slår några slag utanför vårat hus..




Usch, jag och Johan såg på dokument utifrån - Ett renrasigt helvete (sändes i söndags på tvåan tror jag). Det handlade om inaveln bland renrasiga hundar och hur sönderavlade många raser är med stora genetiska defekter. T ex många cavalier king charles spaniel föds med en defekt som gör att hjärnan är större än kraniet vilket, uppenbarligen, leder till stora smärtor. Ändå så avlas det på de hundar som har detta genetiska fel. Lätt sevärd och ännu ett tecken på hur dumma i huvudet många människor är.
http://svtplay.se/v/1497320/dokument_utifran/ett_renrasigt_helvete   ....där har ni länken till dokumentären, ni får väl klippa och klistra eftersom jag är helt inkompetent och inte kan lägga in en ordentlig länk.

Igår hittade dom en till glasbit i en kyckling från affären. Det är högst troligt att det är några djurrättsaktivister som står bakom dåden. Fruktansvärt bra sätt att göra sin röst hörd på, genom att försöka skada andra människor.... eller inte.

-Jag vet! Vi lägger glas i kyckligen så alla som äter den skär sig, då fattar dom minsann hur dom stackars kycklingarna mår.
-Ja, skit bra idé! För om ett litet oskyldigt barn sväljer glasbitarna och får skador på inre organ så borde föräldrarna tänka två gånger innan dom handlar kyckling igen och på så sätt så räddar vi ju kycklingar!
Jävligt smart din militanta vegan!

Nu ska jag nog sova lite.
Godnatt.



-Ja, inte skulle han lägga glas i kycklingen iaf!


Kommentarer
Postat av: Ekan

Vi funderar också på att åka till USA i sommar igen. Landet är ju förrfan det bästa som finns... :D

2009-04-04 @ 10:30:06
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh jag älskar att folk bloggar! Så kul att kunna hålla lite koll på andras liv :) Så.. vad gör du nuförtiiiden? :)

2009-04-04 @ 16:21:38
URL: http://tilldigsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0